Ešte prísnejšie STK kontróly 2023! Nemusíš prejsť kvôli zlému pásu!
STK pravidlá pre 2023 sa opäť raz sprísňujú a na majiteľov vodičov ukladá ďalšie povinnosti, starosti a útrapy. Zhrňme si to najpodstatnejšie
Ešte prísnejšie STK kontróly 2023? A čo sa zase zhoršilo?
Vydáva: Ministerstvo dopravy a výstavby Slovenskej republiky Sekcia cestnej dopravy a pozemných komunikácií
Ministerstvo dopravy a výstavby Slovenskej republiky (ďalej len „ministerstvo“) vydalo, respektíve doplnilo zákon č. 106/2018 Z. z. o prevádzke vozidiel v cestnej premávke. To pre nás, smrteľníkov, čo používajú vozidlá každy deň a nevozia na na zadných sedadlách čiernej limuzíny s majakámi len jednu vec. Ešte prísnejšie STK kontróly! Tieto doplnenia sú rozdelené na kategórie A, B, C, a teda podľa závažnosti na ľahké chyby, vážne chyby a nebezpečné chyby. Nechceme, aby tento článok bol kilometre dlhy, a preto to skrátime a dáme sem tie najdôležitejšie bez označnie závažnosti. Podme nato
Tachograf
- Každé vozidlo po 1.5.2006 musia byť vybavené digitálnym tachografom
- vozidlá kategórií M2 a M3 triedy III, N2 a N3, pre ktoré to ustanovuje osobitný predpis,15)16) musia byť vybavené záznamovým zariadením
- vozidlá po 15.6.2019 musia byť vybavené digitálnym tachografom druhej generácie
- Tachograf musí mať platnú periodickú prehliadku vykonanú len v Slovenskej republike
- Technik tlačí z digitálneho tachografu vytlačiť výtlačok technických údajov a uložiť ho na STK spolu s výtlačkom protokolu o technickej kontrole vozidla (musí byť vo vozidle)
- Tachograf musí byť funkčný. Funkčnosť analógového tachografu sa kontroluje
vizuálne a podľa záznamu na aktuálne vloženom záznamovom liste. Funkčnosť digitálneho tachografu sa kontroluje vizuálne a podľa aktuálne vytlačeného 24 hod. výtlačku aktivít z tachografu
- Tachografové miesta, zadný kryt, snímač a jeho súčastu musia byť zabezpečené plombou
- Na B stĺpiku sa nachádza štítok z overenie tachografu
- U vozidiel kategórie M1 a N1, na ktorých je namontovaný adaptér
- Maximálna rýchlosť vozidla zapísana na výtlačku technických údajov z tachografu sa musí zhodnovať z TP vozidla ako maximálna konštrukčná rýchlost vozidla (viac sa dočítaš TU a prečo sa rýchlosť na palubovke nerovná rýchlosť podľa GPS TU
- Pneumatiky na zadnej (hnacej nápravy) sa musí zhodovať s rozmerom zapísaným v TP a v tachografe (techník pneumatiky fotí a ukladá)
Hasiaci prístroj
Hasiaci prístroj sa zaraďuje do povinnej výbavy vozidiel kategórie M2 a M3 s počtom do 22 miest na sedenie okrem miesta pre vodiča je jeden alebo viac hasiacich prístrojov, ktorých celková hmotnosť náplní je najmenej 6kg, 12kg a N2, N3, T, C a PS najmnej 6kg a musia byt schávaleného typu.
Obmedzovač rýchlosti
Obmedzovač rýchlosti zapísaný v tachografe (a na štítku z protokolu overenia na B stĺpiku vozidla) musí súhlasiť s maximálnou konštrukčnou rýchlosťou vozidla, ktorá je zapisana v TP (pozor na vozidlá MAN, ktoré majú ako maximálnu konštrukčnú rýchlosť 85km/h aj keď v skutočnosti môžu ísť 90km/h). Prečo rýchlosť tachografu nesúhlasi s GPS zistíš po kliknuti TU
Označenie obrysov vozidiel
Autom musí byť kolom dookola ozačené “obrysovkami” a zdvíhacia nakladacia plošina (hydraulickým čelom) musia byť na zadných čelných plochách čo najbližšie k horným a bočným obrysom zdvíhacej nakladacej plošiny označené špeciálnym označením s červenými a bielymi pruhmi.
Zámky na dverác
Vozidlá počnúc 31.5.2006 okrem poľnohospodárskych alebo lesných traktorov a pracovných strojov musia byť vybavené zariadeniami na ochranu pred neoprávneným použitím.
Výstražný trojuholník a lekárnička
Vozidlá kategórií M, N, T, C a PS musia byť ybavené homologizovaným prenosným výstražným trojuholníkom.
Zakladacie kliny
Vozidlá nas 3,5 t a prípojné vozidlá nad 750 kg musia byť vybavené najmenej jedným 1 klinom. Motorové a prípojné vozidlá s troma a viac nápravami, jednonápravové prívesy nad 750 kg a návesy musia byť vybavené najmenej 2 zakladacími klinmi.
ESC - kontrola stability
Ak je vozidlo vybavené systémom elektronickej kontroly stability (ESC), potom musí tento systém fungovať správne. Nesmie byť indikovaná chyba ESC.
Označenie vozidla
Vozidlá používané na podnikanie v cestnej doprave musia byť označené obchodným menom (príprava podkladov na tlač si môžete objednať TU). Autoškoly a iné vozidlá musia byť riadne označené.
Odometer a rýchlomer
Vozidlo musí byť vybavené počítadlom celkovej prejdenej vzdialenosti a nesmie obsahovať známky manipulácie. Maximálna rýchlosť vozidla musí byť zistiteľná na mieste a musí byť rovnaká s výtlačkom na B stĺpiku z overenie tachografu (platí aj pre výnimky)
Oficiálny dokument
Powered By EmbedPress
Potrebuješ overenie na STK?
Ak potrebuješ certifikát o obmedzovači rýchlosti na STK alebo rovno celé overenie, kontaktuj nás
Tel. číslo: 0949 132 427
Mototach a naše sociálne siete
Mototach – Ako nás nájsť a čo môžete vidieť na naších sociálnych sieťach ? Kde...
Čítať viacServis tachografov
Servis tachografov Servis tachografov už nie čo bolo. Čo teraz? Objednať sa na servis Servis...
Čítať viacKrajina výjazdu a príjazdu – Ako to je ?
Krajina výjazdu a príjazdu Krajina výjazdu a príjazdu a 20€ pokuta za každé nezadanie. Krajina...
Čítať viacJazda na out – Vozidlá dopravujúce betón majú vynímku
Jazda na OUT Jazda a OUT pre vybrané vozidlá od 15.7.2020 . Rakety dostali výnimku...
Čítať viac