Tachografy a STK - návod pre technikov
Tachograf na STK už po novom podlieha kontrole. Technik je povinný kontrólovať niekoľko bodov. Ukážeme si ako na to
Si technik a nevieš ako na tachograf?
Ak si technik na niektorej z STK, si správne. V tomto článku si ukážeme ako spraviť výtlačok, ako správne skontrolovať údaje na B stĺpiku, pneumatiky, obmädzovač rýchlosti a iné.
Tachograf
Čo technik na STK kontróluje?
- Každé vozidlo po 1.5.2006 musia byť vybavené digitálnym tachografom
- vozidlá kategórií M2 a M3 triedy III, N2 a N3, pre ktoré to ustanovuje osobitný predpis,15)16) musia byť vybavené záznamovým zariadením
- vozidlá po 15.6.2019 musia byť vybavené digitálnym tachografom druhej generácie
- Tachograf musí mať platnú periodickú prehliadku vykonanú len v Slovenskej republike
- Technik tlačí z digitálneho tachografu vytlačiť výtlačok technických údajov a uložiť ho na STK spolu s výtlačkom protokolu o technickej kontrole vozidla (musí byť vo vozidle)
- Tachograf musí byť funkčný. Funkčnosť analógového tachografu sa kontroluje
vizuálne a podľa záznamu na aktuálne vloženom záznamovom liste. Funkčnosť digitálneho tachografu sa kontroluje vizuálne a podľa aktuálne vytlačeného 24 hod. výtlačku aktivít z tachografu
- Tachografové miesta, zadný kryt, snímač a jeho súčastu musia byť zabezpečené plombou
- Na B stĺpiku sa nachádza štítok z overenie tachografu
- U vozidiel kategórie M1 a N1, na ktorých je namontovaný adaptér
- Maximálna rýchlosť vozidla zapísana na výtlačku technických údajov z tachografu sa musí zhodnovať z TP vozidla ako maximálna konštrukčná rýchlost vozidla (viac sa dočítaš TU a prečo sa rýchlosť na palubovke nerovná rýchlosť podľa GPS TU
- Pneumatiky na zadnej (hnacej nápravy) sa musí zhodovať s rozmerom zapísaným v TP a v tachografe (techník pneumatiky fotí a ukladá)
Návod pre Siemens VDO/Continental tachografy
Dole sa nachádza obrázkový návod (posúvaj prstom) pre tachografy Siemens VDO (hľadaj logo VDO na tachografe). Vodič je povinný nosiť tachografový papier v kabíne vozidla. Ak sa papier nenachádza v kabíne vozidla, je možné tento papier zakúpiť u nás v minimálnom počte 1balík (3ks papiera do tachografu)
Papier do tachografu pre STK strediská
Návod pre Stoneridge - ##PRIPRAVUJE SA##
Pripravujeme obrázkový návod aj pre tachografy STONERIDGE, kde je postup mierne odlišný. Návod čoskoro.
Nálepka na B stĺpiku z overenia tachografu
čo si má STK technik všímať?
Štítok z periodickej prehliadky (overenie) na B stĺpiku (ak je to technicky možné, ak nie hľadaj v okolí dverí) je prvým a najjednoduchším súhrnom informácií o tachografe. Technik na nom kontroluje platnosť overenie (udáva sa deň overenia tachografu + platnosť overenia 2 roky = dátum platnosti tachografu), rozmer zapísaných pneumatík (porovnáva sa s TP), obmedzovač rýchlosti (porovná sa s TP) a neporušenosť štítku.
Vysvetlívky štítku
A – Údaje na stredisko (firmu), ktorá vykonala overenie (kalibráciu) tachografu.
B – Dátum overenie tachografu + dva roky (doba platnosti) = deň do ktorého platí overenie vozidla
C –Rozmer pneumatík, ktoré boli na vozidla v čase overenie sa musia zhodovať s pneumatikami zapísanými v TP
D – Maximálne povolená rýchlosť vozidla zapísaná v tachografe sa musí zhodovať s maximálnou konštrukčnou rýchlosťou v TP
Potrebuješ overenie na STK?
Ak potrebuješ certifikát o obmedzovači rýchlosti na STK alebo rovno celé overenie, kontaktuj nás
Tel. číslo: 0949 132 427
Krajina výjazdu a príjazdu – Ako to je ?
Krajina výjazdu a príjazdu Krajina výjazdu a príjazdu a 20€ pokuta za každé nezadanie. Krajina...
Čítať viacPoužívanie kariet vodičov a krúžkov
Používanie kariet vodičov a krúžkov Používanie kariet a krúžkov bez pokuty! Ako na to? Objednať...
Čítať viacOverovač je zlo a nemá rád vodičov
Overovač je zlo Je overovač naozaj zlý človek a nemá rád šoférov ? Overovač je...
Čítať viacAETR
AETR AETR je európska dohoda zaoberajúca sa práce posádky vozidla zabezpečujúca medzinárodnú cestnú dopravu AETR...
Čítať viac