Veľký technický preukaz a rýchlosť auta
Veľký technický preukaz a rýchlosť auta podľa maximálnej konštrukčnej rýchlosti je problém pre dopravcov!
Veľký technický preukaz a rýchlosť auta - nové nariadenia pre obmädzovač rýchlosti
Ako sa to prejavuje v realite ?
Predstavme si situáciu, kedy si pred overením vozidla išiel tachometrovou rýchlosťou 90km/h. Prišiel si na overenie tachografu a v technickom preukaze máš “maximalná konštrukčná rýchlosť: 85km/h”. Túto hodnotu je overovacie stredisko povinné zapísať do tachografu ako rýchlosť, po ktorej sa zapisuje prekročenie rýchlosti na kartu a do tachografu. Ak vozidlo pri teste obmedzovača v overovaciom stredisku, neobmedzí otáčky motora po prekročení stanovených 85km/h, zadáva sa do protokolu “obmedzovač nevyhovuje”. (obmedzovač po tomto nariadení tým pádom nevyhovuje na všetkých vozidlách, ktoré majú v technickom preukaze rýchlosť inú ako 89-90km/h).
Po tomto nariadení vodiča trápi na cestách tým pádom ďalší problém. Vodič si musí dávať pozor, na toto nadstavenie rýchlosti a dávať pozor na jej prekročenie. Ak si vodič neustriehne plyn, tachograf bude zapisovať toto prekročenie rýchlosti, nadstavenej na základe maximálnej konštrukčnej rýchlosti vozidla zapísanej v technickom preukaze.
STK je povinná toto nastavenie rýchlosti kontrolovať
Pri kontrole vozidla na STK je zodpovedná osoba povinná tento nadstavený údaj v tachografe kontrolovať s technickým preukazom. Ak overovacie stredisko zabudlo alebo nenadstavilo tento údaj na základe TP do tachografu, nie je možné prejsť cez technickú kontrolu vozidla, a vozidla nie je spôsobilé na cestu.
Akú sú riešenia ?
Dôvodom prečo vozidlá nadstavujú maximálnu konštrukčnú vozidla inú, ako 90km/h je v 90% prípadoch prísne emisné normy, ktoré musia vozidla splniť alebo udávanie lepšej papierovej spotreby vozidla. (tých 10% sú vozidlá, ktoré skutočne nemôžu ísť 90km/h). Riešenie tejto novo vzniknutej situácie je možné len zmenou maximálnej konštrukčnej rýchlosti vozidla na príslušných miestach alebo orgánoch. Problém môže vzniknúť v prípade, kedy je vozidlo nové a v záruke.
Záver
Bohužiaľ, ani pre vašu spokojnosť nemôžeme tento údaj nadstavovať, podľa vašich želaní. Jediným riešením je, auto pred overením zobrať na prepísanie a zmenu technického preukazu.
Platnosť vodičaku skupiny C – Blíži sa koniec platnosti starých vodičákov
Platnosť vodičaku skupiny C – Blíži sa koniec platnosti starých vodičákov Platnosť vodičáku skupiny C...
Čítať viacAETR
AETR AETR je európska dohoda zaoberajúca sa práce posádky vozidla zabezpečujúca medzinárodnú cestnú dopravu AETR...
Čítať viacAko stiahnuť tachograf
Ako stiahnuť tachograf ? Ako stiahnuť tachograf a prečo? Sťahovanie tachografov vyplýva z nariadenia. Tento...
Čítať viacTachograf do 50 km
Tachograf do 50 km Tachograf do 50 km je používanie tachografu, ktoré ma svoje výnimky,...
Čítať viac