Návod pre STK technikov
Tachograf na STK už po novom podlieha kontrole. Technik je povinný kontrolovať niekoľko bodov. Ukážeme si, ako na to
Si technik a nevieš, ako na tachograf?
Ak si technik na niektorej z STK, si správne. V tomto článku si ukážeme, ako spraviť výtlačok, ako správne skontrolovať údaje na B stĺpiku, pneumatiky, obmedzovač rýchlosti a iné.
Tachograf
Čo technik na STK kontroluje?
- Každé vozidlo po 1. 5. 2006 musí byť vybavené digitálnym tachografom
- Vozidlá kategórií M2 a M3 triedy III, N2 a N3, pre ktoré to ustanovuje osobitný predpis 15)16), musia byť vybavené záznamovým zariadením
- Vozidlá po 15. 6. 2019 musia byť vybavené digitálnym tachografom druhej generácie
- Tachograf musí mať platnú periodickú prehliadku vykonanú len v Slovenskej republike
- Technik tlačí z digitálneho tachografu výtlačok technických údajov a uloží ho na STK spolu s výtlačkom protokolu o technickej kontrole vozidla (musí byť vo vozidle)
- Tachograf musí byť funkčný. Funkčnosť analógového tachografu sa kontroluje vizuálne a podľa záznamu na aktuálne vloženom záznamovom liste. Funkčnosť digitálneho tachografu sa kontroluje vizuálne a podľa aktuálne vytlačeného 24 hod. výtlačku aktivít z tachografu
- Tachografové miesta, zadný kryt, snímač a jeho súčasti musia byť zabezpečené plombou
- Na B stĺpiku sa nachádza štítok z overenia tachografu
- U vozidiel kategórie M1 a N1, na ktorých je namontovaný adaptér
- Maximálna rýchlosť vozidla zapísaná na výtlačku technických údajov z tachografu sa musí zhodovať z TP vozidla ako maximálna konštrukčná rýchlosť vozidla (viac sa dočítaš TU a prečo sa rýchlosť na palubovke nerovná rýchlosť podľa GPS TU)
- Pneumatiky na zadnej (hnacej náprave) sa musia zhodovať s rozmerom zapísaným v TP a v tachografe (technik pneumatiky fotí a ukladá)
Návod pre Siemens VDO/Continental tachografy
Dole sa nachádza obrázkový návod (posúvaj prstom) pre tachografy Siemens VDO (hľadaj logo VDO na tachografe). Vodič je povinný nosiť tachografový papier v kabíne vozidla. Ak sa papier nenachádza v kabíne vozidla, je možné tento papier zakúpiť u nás v minimálnom počte 1 balík (3ks papiera do tachografu).
Papier do tachografu pre STK strediská
Návod pre Stoneridge - ##PRIPRAVUJE SA##
Pripravujeme obrázkový návod aj pre tachografy STONERIDGE, kde je postup mierne odlišný. Návod čoskoro.
Nálepka na B stĺpiku z overenia tachografu
Čo si má STK technik všímať?
Štítok z periodickej prehliadky (overenie) na B stĺpiku (ak je to technicky možné, ak nie, hľadaj v okolí dverí) je prvým a najjednoduchším súhrnom informácií o tachografe. Technik na ňom kontroluje platnosť overenia (udáva sa deň overenia tachografu + platnosť overenia 2 roky = dátum platnosti tachografu), rozmer zapísaných pneumatík (porovnáva sa s TP), obmedzovač rýchlosti (porovná sa s TP) a neporušenosť štítku.
Vysvetlivky štítku
A – Údaje na stredisko (firmu), ktorá vykonala overenie (kalibráciu) tachografu
B – Dátum overenia tachografu + dva roky (doba platnosti) = deň, do ktorého platí overenie vozidla
C – Rozmer pneumatík, ktoré boli na vozidle v čase overenia, sa musia zhodovať s pneumatikami zapísanými v TP
D – Maximálne povolená rýchlosť vozidla zapísaná v tachografe sa musí zhodovať s maximálnou konštrukčnou rýchlosťou v TP
Potrebuješ overenie na STK?
Ak potrebuješ certifikát o obmedzovači rýchlosti na STK alebo rovno celé overenie, kontaktuj nás.
Tel. číslo: 0949 132 427
Karta vodiča
Karta vodiča Karta vodiča sa podáva už len digitálne za prítomnosti žiadateľa bez nutnosti priniesť...
Čítať viacNové tachografy ale staré karty vodičov? Problém na svete
Nové tachografy a staré karty vodičov Nové tachografy s kombináciou starých kariet nefungujú ako majú...
Čítať viacAko stiahnuť tachograf
Ako stiahnuť tachograf ? Ako stiahnuť tachograf a prečo? Sťahovanie tachografov vyplýva z nariadenia. Tento...
Čítať viacTacho – Potrebujem len zaplombovať
Tacho – potrebujem len zaplombovať Tacho a snímač je najdôležitejšia časť systému. Zaplombovanie snímača už...
Čítať viac